Stafleden gezocht

Scoutinggroep Norbert van Gennep is een eigentijdse vereniging die activiteiten in, op en rond het water organiseert. Wij zoeken leiding voor alle speltakken!  Het liefst met ervaring op het werk. Geen ervaring maar je wil wel meewerken aan een goed en veilig scouting programma? Neem contact met ons op!

Wat krijg je?

Leiding zijn bij scouting is vrijwilligerswerk maar je krijgt er wel veel leuke dingen voor terug!

Als eerste krijg je veel enthousiaste kinderen. En als je graag met kinderen werkt haal je daar ook plezier uit! Omdat je bij scouting zit krijg je ook veel avontuur. Je bouwt ervaring op in het werken met kinderen en omdat het vrijwilligerswerk is staat dit ook goed op je CV!

Via Scouting Nederland bieden we je de mogelijkheid tot het volgen van cursussen. Er zijn verschillende cursussen zoals cursussen om bevoegd leiding te worden en kampcursussen. Daarnaast bestaad er de moeglijkheid om je zeil diploma’s te halen en zeilinstructeur te worden (CWO)

Omdat je ook lid bent van scouting Nederland krijg je kortings op scoutingartikelen, een scoutingmagazine en toegang tot scoutingterreinen. Je krijgt als leiding een leuk leidingteam waar je vele gezellige momenten mee maakt. En als leiding beleef je natuurlijk vele leuke momenten binnen scouting met de jeugdleden!

Wat verwachten we.

Als leiding bij scouting leer je kinderen om samen met andere kinderen te spelen en te leren. Bij Scouting Gennep gaat dit gecombineerd met zeil instructies en lessen. En voor iederen die het wil: het behalen van zijn zeildiploma’s!

Je moet het leuk vinden om met en voor kinderen te werken en je vindt  scouting een leuke vrijetijdsbesteding. Daarnaast vraagt het leiding zijn vrije tijd, niet alleen tijdens de opkomst maar ook om alles te organiseren. En we vragen enthousiasme om alles zo leuk mogelijk te doen! Als je al enige ervaring hebt zou dit erg fijn zijn.

Ben jij ouder dan 18 jaar  en heb je zin om deel uit te maken van een gezellige groep en wil je leiding geven of  leren leiding te geven; neem contact met ons op!

De opkomsten zijn op zaterdag 13.00-17.00 uur. Kan je niet altijd? Geen probleem alle hulp is welkom.

Leidingactiviteiten

Naast alle bezigheden voor de kinderen, van het leiden tot het organiseren, doen we ook leuke dingen met alleen de leiding. Gezellig gezamenlijk rond het kampvuur gecombineerd met een hapje en een drankje. De groepsfavoriet is BBQ!