De Groep

Iedere week komen met veel enthousiasme duizenden kinderen naar hun eigen Scouting groep. In Gennep treffen Scouts elkaar binnen scoutinggroep Norbert van Gennep, een echte waterwerkgroep.

De jeugdleden komen af op het veelzijdige programma dat scouting hen biedt. Dit wordt elke week in elkaar gezet door al even enthousiaste kaderleden. De formule is eigenlijk: ‘Scouts zijn altijd in actie met een veelzijdig en avontuurlijk programma’.

De waterwerkgroepen zijn een speciale afdeling van Scouting. Het accent ligt, de naam zegt het al, op activiteiten in, op en rond het water. De Norbert van Gennep groep beschikt over uitstekende zeilboten, die in topconditie zijn. Met een locatie aan de rand van de Paesplas zijn de basis ingrediënten voor een aantal leuke dagen gelegd.

Lijkt jouw dit ook leuk en woon je in de gemeente Gennep of omstreken mail gerust een keertje voor meer informatie. Onze opkomsten zijn op zaterdag middag van 13:00 tot 17:00 uur aan de Paesplas. In de donkere winter maanden zijn de opkomsten van 13:00 uur tot 16:00 uur.

Op de Paesplas