Geschiedenis de “Keet”

De Keet was direct gevestigd aan de Paesplas. Het stond op de oude fundamenten van het vroegere openlucht zwembad. Op onderstaande foto´s zijn de huidige kademuren goed te zien.

Inmiddels is er door de jaren heen veel veranderd. In de huidige haven is ruimte voor de Jachthaven van Gennep, de vissers vereniging en natuurlijk scouting groep Norbert van Gennep.

Het gebouw werd sinds 1998 “De Keet” genoemd. Voordat het  onderkomen was neergezet hebben diverse containers en schaftwagens dienst gedaan als onderkomen aan de Paeasplas.

De “Keet” vanaf 2010

In 2010 zijn de laatste aanpassing gedaan aan de Keet. Het frame waar de units op staan is vervangen en de units zelf zijn grondig opgeknapt. De Keet bestond uit een groepsruimte met keuken en gescheiden sanitair ruimtes voor de dames en de heren. Onder de Keet was er ruimte om de boten te schilderen en buiten is een wasgelegenheid.

2016, Overdracht de “Keet”

Uiteindelijk is in 2016 een gedeelte van het terrein en de Keet overgedragen aan de vis vereniging. Gezien de scoutinggroep al lange tijd niet meer actief was, was dit helaas noodzakelijk.